Blog

20. okt. 2017

Kuidas treenida kerelihaseid, et olla parem jooksja, hüppaja ja tõstja.

MILLEKS KERELIHASED TEGELIKULT MÕELDUD ON?
On olemas kahe koolkonna jagu arusaamu, kuidas kerelihaseid treenima peaks. Ühed ütlevad, et kerelihased on loodud selleks, et neid ümber lülisamba liigutada (näiteks tantsimine). Need on siis need, kes teevad vanamoodi istessetõuse. Teine koolkond on need, kes ütlevad, et kerelihased peavad hoidma keha paigal (eriti lülisammast). Need on siis need, kes teevad erinevaid planke.
MILLINE AGA ON SIIS ÕIGE? Tõenäoliselt mõlemad!
Me arvame, et Sa peaks suutma liigutada oma keha täies ulatuses, kui seda on vaja (näiteks saunalava all lambipirni vahetades). Aga kui me räägime jõusaalitreeningust, jooksmisest, hüppamisest jne, siis on vaja, et kere ei “logiseks”, mis võib osadel juhtudel põhjustada isegi alaselja probleeme .
Selge on see, et tavalised istessetõusud ei aita sul paremini kükke teha. Aga kui suudad hoida keha stabiilsena, siis on kindlasti lihtsam erinevaid asju tõsta ja loopida. Aga mis värk on siis näiteks golfi või MMA-ga? Seal on ju vaja suunata jõud pööreldes ümber lülisamba…? Tegelikult fakt on see, et hoopis parem on, kui kere oleks “lukus” ja me saaks oma jõu suunata läbi puusade ja õlavöötme. Millise koolkonna esindaja oled Sina?
Videos väike valik treeningharjutusi, mida võiks pidevalt teha, et hoida keha stabiliseerivad lihased toonuses.

Õppevideod